Thursday, May 7, 2009

x sudah-sudah....

lepas maghrib hana g turun beli makan... sambil tguu nak beli makan tuh hana tepon mak jap.. saje la tanya khabar... dalam hati tuh teringin nak cakap ngan intan... mak kata adik da tido.. hana saje la tanya pasal mak punya keje.. n sebagainya.. tepon pakai public phone yg kat cafe tuh jer... lepas makanan dah siap hana balik bilik sbb beli bungkus jer..

masa balik hana nampak bulan.. terang... teringat pulak kat lagu amy mastura dalam cerita puteri impian.. hari ni aqis balik pegi tgok ayah die kat hospital... semoga ayah die baik2 aje... hana sorang kat bilik.... satu hari ni.. x buat ape pon.. dok kat bilik jer layan citer taiwan; my best pals...

kat bilik, hana makan sambil tengok citer my best pals... nak abeskan last episod.. abes makan, hana dapat msg dr adik kat umah.. adik cakap... mak ngan ayah gaduh lagi... serta-merta airmata hana jatuh x henti2.. hana x tau nak citer kat sape... aqis x balik lg... hana risaukan adik2 kat umah.... ape la yg drang rase skrg ni... mesti intan yg tido pun terbangun....

hana da x tahan.. hana da xsanggup... hana sedih sangat.... hana takut sesuatu yg buruk kan berlaku... hana x nak ingat sume tuh.... hana rasa mcm x nak balik umah... hana takut nak balik umah... tapi hana risau kat adik2...

Ya Allah, aku hanya mampu berdoa agar semuanya baik2 je... aku x mampu nak buat apa2... aku buntu nak cari jalan keluar.. aku hanya harapkan pertolonganmu...
y allah... hanya Kau tempat aku mengadu... aku harap engkau satukan keluarga kami.. limpahkanlah keluarga kami dengan kasih sayang.. agar kami dapat saling memaafi...
ya allah.. aku sayanh ibuku.. aku sayang ayahku.. aku sayang kedua-duanya...
aku sayang adikku... aku sayang mereka...ya Allah...

1 comment:

  1. Salam...akak dh lalui sume tu...nasihat akak, doa,solat byk2...dan tawakal..semat dlm hati, Allah bg ujian kat kite sbb kite mampu hadapi...so, kite ken syukur atas ujian tu...dan Allah sdg berikan yg terbaik utk kite..sementara nak dpt yg terbaik, kite kene lalui jalan2 onak duri sume tu...ape2 citer kat akak k...nk nanges kat akak pun xpe...akak fhm sgt ape yg hana rs...

    ReplyDelete

:: guruh berbunyi ::