Wednesday, November 12, 2014

20141112 :: Oh no!!! Kena Ragut!!

:: 17 September 2014 ::
This is my first time ever!!
And I pray it will never ever happen again..
Ameen..
 
Semasa kejadian tu berlaku Hana dekat depan restoran Bamboo, Prima Sri Gombak.. I'm on my way to my car from Papa Rich.. Lepas salam2, Vrooommm ade motor lalu sebelah dan menarik beg saya.. tak sempat nak berkata ape sebab I was shocked! Tergamam tak tau nak buat apa.. kawan-kawan (K.Jannah & Izzah) pun terkejut sekali.. Saya menjerit pun x... masa tu tali beg yg panjang tu sempat saya tarik tapi disebabkan motor tu lebih laju, tali beg tu pun putus.. At that moment.. baru saya sedar saya dah kena ragut... At the same time, ada kereta kancil yang nampak kejadian tu pun kejar motor tu but I don't know mereka jumpa atau x peragut tu.. I just assumed that they didn't found the JERKS.. Why jerks? sbb ade 2 org.. pembonceng die yg tarik beg.. x pakai helmet, pakai baju merah dan seluar warna gelap. Yang bawak motorsikal tu pakai helmet..
 
Knp x ambik nombor plat? Oh.. if you in a state of shocked, do you think that your brain could process that kind of action? unless seseorang tu mempunyai keupayaan memori static yang tinggi. Ha.. dah macam cerita Detective Q plak kan..
 
Sampai hujung jalan, baru saya sedar.. saya dah x akan jumpa balik barang-barang saya dalam beg tu.. Antaranya:
1. Wallet - ada RM100 dalam tu dan sen sen juga.. baru keluarkan kat ATM Maybank Giant Batu Caves. Logically, I was not being followed... ATM cards (Maybank, RHB, Hong Leong, Bank Islam) Buku akaun ASB yang dah x aktif sangat, IC, Licence, other cards (matric card of IIUM, points card etc.)
2. Lenovo S920 Smartphone - beli awal tahun 2014 dengan bonus Raya Cina beli sekali dengan Mr. F.. Jodohmu denganku x lama wahai smartphone ku...
3. Al-Quran terjemahan - Beli masa mula-mula join usrah.. ade notes here n there...
4. Small net pencil box.. - Ada Pilot mechanical pencil warna hitam (with me since final year in IIUM), small ruler (since I was in 1st year in IIUM), dll...
5. Others
6. Alhamdulillah saya tengah pegang kunci kereta waktu tu.. Satu hal plak nak tukar alarm n car lock kereta tu plak...

Then, K.Jannah n Izzah temankan hantar g balai polis Gombak utk buat laporan.. it's a first time I made a police report...
 
Hai la hana...
Orang lain pakai smartphone..
Awak jer yg dok pakai tepon nokia model lama...
skrg ni pakai Nokia 2220 gara2 peristiwa ragut tu..
Mintak pinjam kat adik sebab die pakai untuk main game jer..
Sekadar Gambar Hiasan
 
Sabar dan berikanlah kemaafan kepada mereka yang melakukan kesalahan. Sesungguhnya hukuman Allah kepada orang yang melakukan kezaliman di atas muka bumi-Nya adalah lebih besar. Semoga mereka bertaubat. Semoga Allah mengampunkan dosa-dosa mereka.

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::