Tuesday, April 21, 2015

Wedding Note #22: Wedding Photo Part II - Photo

Dari Post Wedding Note #21: Wedding Photo Part I - Photographer

Sebelum ni, masa bincang dengan photographer mesti lah dah bincang pasal tentative majlis. Cuma pada hari majlis berlangsung, pagi-pagi lepas photographer sampai, ingatkan balik tentang tentative dan perjalanan majlis macam mana. Disebabkan majlis kami, kami nikah pagi dan kenduri pada sebelah petang, kira senang lah pada photographer tak payah nak ulang datang banyak-banyak kali.

Selain dari tu, bincang juga dengan photographer tentang shoot-shoot yang dia akan ambik dan boleh request shoot yang macam mana anda nak sepanjang majlis. Kalau masa tu photographer ada depan kita, kita boleh terus request dengan dia. Jangan malu, jangan segan sebab kita dah bayar. Tapi jangan la request yang payah-payah sampai nak kena panjat pokok atau bumbung rumah. Kesian pulak dia.

Beramah mesra lah dengan photographer. Ice breaking sikit. Tanya dia dari mana, tinggal kat mana.. Borak-boraklah sikit, biar nanti senang dia nak buat kerja, kita pun tak segan nak posing dan perjalanan majlis pun jadi senang. Suruh dia makan dulu pagi-pagi tu.

Kami tak tau macam mana kerja photographer, jadi kami bagi tau jer kat dia nanti dia akan terangkan apa yang dia akan buat dan kalau rasa tak ok, boleh mintak dia ubah. Kat sini peranan ice breaking tu penting sebab kita akan mula berkongsi pendapat apa yang ok dan apa yang tak ok. Yang penting, sebagai pengantin, kita nak majlis kita elok, jangan sombong! Mentang-mentang awak raja sehari, awak nak naik takhta lebih-lebih pulak yer!

the shoes
the dress
the nikah crowd
serahan maskahwin
the dulang girls
the pelamin
the bride fairies
the kenduri
team basuh pinggan
the rombongan
slice 'em
the bride's parent
our pengapit
Alhamdulillah!!
outdoor shoot

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::