Tuesday, January 19, 2010

cinta...jgn bersedih~


post ni dedikasi untuk sahabat yang merasakan dirinya kecewa dengan cinta....
sabarlah kawan....

"mungkin tuhan menginginkan kita bertemu dengan org yang salah sebelum bertemu dengan org yg tepat, mengertilah n berterima kasih atas kurnia tersebut..."
bersyukurlah kerana masih diberi peluang untuk teruskan kehidupan dan merasa cinta sekali lagi...

"bila kita cinta pada seseorang, jangan menyiksa diri dengan menganggap bahawa cinta kita tidak diterima. cinta itu tidak pernah ditolak kerana, setiap insan memerlukan,menginginkan untuk dicintai.
wujudkan cinta itu dgn memberikan sesuatu bukan mengharap harap akan sesuatu sebab, apa yang diberikan kerana cinta selalu datang pada hati kita disaat itu juga. kebahagiaan memberi jauh lebih sempurna drpd kebahagiaan kerana menerima.
tapi, lain bila kita menginginkan sesuatu yang kita cintai.keinginan itulah yg mmberikan pahit yang menghiris dada...
jangan menyiksa diri dengan menginginkan sesuatu... jangan siakan cinta dengan beban yang berat mengharap mampu dipikul bahu. keinginan memiliki mungkin tak kesampaian... tapi percayalah pada diri... selalunya cinta yg kita berikan seadanya takkan pernah bertepuk sebelah tangan...."

kedua2 petikan diatas diambil dari diari cinta 2010...
untuk sahabat... maafkan aku kerana hipokrit... aku tau yang kau akan kecewa satu hari nanti.. walaupun aku yang force kau supaya bagi tau akan perasaan kau pada org yg kau suka... sbb sebagai seorg sahabat x kan aku nak tengok kau menderita memendam rasa... mmg aku selalu beri galakan utk kau pergi menjelaskan perasaan kau pada dia... tapi aku sedih bila tengok situasi kau yg mcm tu...bila dipendam mmg pedih.. ternyata bila diluahkan lagi pedih... bersabarlah... ini hanya ujian.. jangan lupakan tuhan...

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::