Friday, January 22, 2010

Ketika Cinta bertasbih 1 dan 2....

aku baru je habis menonton cerita kcb 1 dan 2... dan bagi aku ceritanya mmg menarik... memperlihatkan hubungan antara lelaki dan perempuan yg sewajarnya.. dan syarat2 yg ditetapkan dalam perkara nikah kahwin... unsur2 kekeluargaan, ukhwah... adab menjemput org dan menolak jemputan... semuanya tergambar dalam kcb....

aku belum pernah lagi baca buku yg ditulis oleh Abdurrahman el-Shirazi itu.. cuma menonton filemnya sahaja.... bagi aku, kcb 1 jalan cerita nya teratur jika dibandingkan dengan kcb 2 yg nampak agak tergesa-gesa... tapi jalan ceritanya tetap menarik... begitu juga dengan Khaerrul Azzam yg nampak begitu tergesa-gesa untuk menikah.. mungkin cerita dalam novelnya x seperti yang di gambarkan di filem...

aku jadi lalai sebentar.... berfikir tentang kewujudan lelaki seperti khaerrul azzam... sekalipun ada.. belum tentu aku layak baginya... haha~ sudah la.. jgn berangan... (istighfar byk2 hana...)

cuma teringat nasihat dr 'seseorg'...
>> berbuat baiklah kamu, nescaya allah akan melimpahkan rahmat keatasmu...
>> percaya lah bahawa lelaki yang baik akan ada untuk perempuan yang baik...dan berusaha lah ke arah kebaikan....

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::