Thursday, June 19, 2014

Wedding Note #4: Theme Colour

Salam, peeps~~
So now, pemilihan warna adalah amat penting. Sebabnya ia sangat-sangat membantu kita untuk focus kepada warna pilihan kita. Jadinya nanti, tak adalah kita rambang mata sangat nak pilih yang mana kalau tak ada warna tema. Tapi, terpulang pada citarasa masing-masing.. Kalau nak buat warna warni pun suka hati lah.. So as mula-mula masa decide nak kahwin dulu berangan nak buat warna hijau kuning (lemon and lime gitu).. Summer time lah KONON!!

But then, selepas pergi kenduri sepupu kat Melaka, tengok dia pun buat tema hijau kuning (tapi ada campur-campur warna lain jugak), terus rasa nak tukar..

Kenduri Syima di Melaka
 
Lepas dah rasa tak best tu kitorg buat keputusan untuk guna warna Silver grey + soft yellow (with a little touch of apple green) haaa.. camtu.. (kekeke) Kalau boleh tak nak la sama ye tak..  Sebenarnya warna ni saya yang pilih. Cik abang cuma tentukan sama ada cadangan dibantah atau diterima je... So, warna tema sekarang dah jadi macam ni:

 


Cantik jugak kan.. huhu!!
Masa nak decide untuk theme colour ni macam ada isu sikit dengan cik abang. (tak adalah isu mana pun) Dia cuma tak nak pakai warna macam pink atau peach. Tu je... So, tak apa lah.. kita terima je citarasa orang lelaki ni...

Mengurangkan penggunaan warna hijau adalah salah satu cara terbaik untuk dapatkan kombinasi warna yang ok. Sebab hakikatnya kebanyakkan wedding kat Malaysia ni hijau yang digunakan terutama sekali pada warna scallop untuk khemah adalah sangat tak lawa..
Striking sangat aka fluorescent!!

K.BAI!!

p/s: Lepas dah lama-lama tu mula la cik Abg kata: "Kalau terpaksa pakai pink pun xpe kalau Hana yang suruh.. Lagipun sekali je kan!" Piiiiiraaah~~~

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::