Monday, June 2, 2014

Wedding Note #1: Announcement!!

Salam, semua..
Hana nak buat pengumuman ni~~ ^_^
(Drumroll~~)

Saya dengan ini mengumumkan bahawa saya adalah Bride-to-be (B2b)!! Huhu...


Comel kan sticker ni... hehe
Kalau nak sticker mcm ni.. silalah click blog ni...
:)

Bila tanya sheikh Google, Blog Aku ISLAM yang aku click. Tajuk: Bila Tiba Saatnya Untuk Berkahwin. Terbaca lah dek ak dua hadis ni...

Sabda Rasulullah s.a.w :
 Wahai Ali, ada Tiga perkara jangan ditunda-tunda; apabila Solat telah tiba waktunya, Jenazah apabila telah siap penguburannya, dan Perempuan apabila telah datang laki-laki yang sepadan meminangnya.” 
(Hadis Riwayat Ahmad)
 “Apabila datang kepadamu seorang laki-laki datang untuk meminang yang engkau redha terhadap agama dan akhlaknya maka nikahkanlah dia. Bila tidak engkau lakukan maka akan terjadi fitnah di muka bumi dan akan timbul kerusakan yang merata di muka bumi.” ( HR Tarmidzi dan Ahmad )

 Dua hadis ni cukup untuk buatkan saya terkesan. Sebab waktu tu tengah keliru dan tak tau nak buat apa. Istiharah, usaha, redha dan tawakal. Semoga Allah beri yang terbaik. Hanya Dia yang lebih tahu akan takdir hidup setiap manusia. Kita, usaha.

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::