Wednesday, September 17, 2014

Wedding Note #11: Persiapan & Bertunang

Kebiasaannya bila dah dekat-dekat sampai hari nak bertunang tu b2b mesti akan sibuk sangat-sangat sampai tak boleh nak uruskan benda lain. Macam Hana, bertunangnya hari Ahad tapi ade beberapa perkara yg tak selesai lagi. Seminggu terakhir tu masih lagi pergi cari2 barang apa yang x cukup. hantaran 3 berbalas 5. Tak jadi pakai fresh flower sebab tau dah tak sempat punya nak singgah pergi beli bunga.
 
Isnin: Giant, Batu Caves
- Cari Inner untuk tudung: RM10.00
- Beli barang dapur
- Survey coklat
- Beli bowl kaca utk buah n coklat kat Hinode Shop: RM10.00
Balang untuk buah & coklat
Selasa: KL Festival
- Rose putih x 5: RM19.50 (Kaison)
- Paper art mcm kipas & hanging pompom: RM18.00 (Kaison)
- Pasu tinggi: RM5.00 (Hinode)
- Comforter set: RM190.00 (Parkson)
Comforter set

 Rabu: USRAH
 
Khamis:
- Hari ni kononnya nak pergi scaling gigi kat UTC Sentul, sampai sana nurse tu kata machine rosak plak..
- My Craft, Medan Idaman: beli daun RM15.00
 
Jumaat
- My Wedding Place, Prima Sri Gombak: Shredded paper kuning + putih, lidi & dawai
- Secret receipe: Chocolate moist cake. Knp chocolate moist?? Sebab Hana pergi tanya dia kek ape yg paling lambat cair. Lagipun dekat Bandar Baru Salak Tinggi xde Secret Receipe..
- Singgah Giant utk beli coklat.. ambik coklat yg sedondon (Hershey's Kisses - kisses & bar)
- Ambik a few items kat umah sewa & shoot balik BBST lepas beli all needed item.
- Sampai2 BBST after settle all the routine for myself, start gubah hantaran...

Sabtu: FINAL PREPARATION!!
- Continue dengan menggubah hantaran... memang bersepah2 rumah dikerjakan.
- Bunga rampai.. GO!!
- Malam tu bermalam kat Rumah Tua bawak semua barang-barang hantaran.
- Makcik janji nak buat pelamin. (Quite unsatisfied bila seseorang membantu dengan idea dia sebab not into my taste). isk3!! sedih... Tapi, ku pasrahkan hati jer. T.T
- Malas nak ingat balik..
 
The hantaransss (x siap lg)
Ahad: THE DAY!!
- Pagi-pagi lagi adik perempuan ak yg besar tu (Ayang) dah berlari-lari naik atas rumah sebab malam semalam ak pergi wassap gambar pelamin. Gedegang gedegung bunyi lantai rumah tu. Datang kat aku dengan muka tak puas hati.
- Kemudian mulalah sibuk dengan persiapan dulang terakhir (Sirih junjung). Dulang paling cincai!! sebab serabut dengan ramai orang, dengan siap disuruh buat air untuk tetamu (Aku x buat pun), dengan selebet tak mandi lagi (dah pukul 12pm baru aku mandi), dan macam-macam hal lagi..
-  Lepas mandi tu aku dengar bunyi benda jatuh. Aku tau ape yg roboh.. (Pelamin yg aku tak angankan pun). Ak biarkan jer.. pastu aku panggil Insyirah (adik bongsu) suruh pergi bagi tau Makcik aku. Makcik ak betulkan & pergi alih tempat sebab xde tempat nak letak makanan.
- Ayang lepas dia siapkan karipap untuk digoreng terus dia hilang. Pergi kedai cari bunga plastic untuk touch-up pelamin. Lepastu dia yg makeup kan aku.. (Thanks, girl!)
- Asalnya rombongan datang lepas zohor atau dalam pukul 2pm. Tapi, terlambat sikit.
- Aku duduk dalam bilik (xde katil atau kerusi pun) ditemani Jannah n baby Medina x tau ape yg diorang bincangkan. Budak-budak asik keluar masuk bilik (mencapap) yg kemudiannya menimbulkan kemarahan aku.. Aku malu tapi terpaksa tegur jugak perangai diorang tu. T.T
- Upacara sarungkan cincin baru aku keluar. Kakak Mr. F (Kak Midah) yang sarungkan cincin. Munzer, suami Syima tolong tangkapkan gambar.
- Lepas jamuan, aku kenalkan Mr. F dekat semua ahli keluarga aku.
- Alhamdulillah majlis selesai.


--------------------------------------------------------------------------------

p/s: forget what you want to forget, what you didn't want to remember. Remember only the beautiful things that happens on that day, you'll able to forget what you're unhappy about.

Mr. F bagi pada hari pertunangan.. <3 td="">
 

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::