Thursday, March 12, 2015

Wedding Note #18: Hantaran untuk pengantin perempuan.

Untuk entry yang kali ni, Hana letak gambar jer untuk tatapan anda semua... Hantaran disediakan oleh pihak pengantin lelaki. Hantaran 5 berbalas 7 jer tak payah banyak-banyak.

1. Telekung n Al-Quran (telekung tu beli dekat jalan TAR RM50, Al-Quran pulak boleh beli dekat Surat Chenta Ilahi. Al-Quran ni menggantikan Al-Quran yang hilang masa kena ragut tu. Semoga peragut tu insaf.)
Al-Quran & Telekung
 2. Set penjagaan muka nano white (murah jer satu set ni beli masa clearance stock kat AEON)
Set penjagaan muka
3.  2 in 1 - chocolate + sirih junjung (daun sirih tu palsu, boleh pakai lagi untuk adik2 ker kan..)
2 in 1 sirih junjung
4. Wallet & beg (beli yg murah2 jer kat Kenanga Wholesale. Masa ni rasa x sabar nak pakai bagi menggantikan wallet & beg yg hilang pasal kena ragut haritu. Alhamdulillah masih elok sampai hari ni..)
Wallet & Beg
5. Mas Kahwin & Gelang (Gelang dah pakai kat tangan)

Honestly, kalau kita pilih barang untuk hantaran biarlah barang2 tu yang akan kita pakai lepas kahwin nanti.. jangan nanti duduk dalam gerobok baju jer.. Barang-barang kalau tak pakai atau jarang-jarang pakai nanti boleh jadi rosak..

Tak ada kasut dekat hantaran?
Oh, saya ada AlQuran kat hantaran. Takkan nak letak kasut sebaris seplatform dengan alQuran plak kan? Lepastu kasut mana boleh bawak masuk dalam masjid. Kalau ada kasut kne tinggal kat luar.. kekeke.

Lagipun cukup lah dah beli kasut untuk pakai masa kahwin... :) peace!

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::