Friday, January 23, 2009

aku langit hitam biru

kalau orang memandang aku seperti bulan..
aku lebih rela andai akulah langit itu....
bergerak bebas dalam kepadatan vakum.
walau tanpa udara aku tetap bersinar dengan adanya matahari dan bintang.
dengan pergerakan planet-palnet yg berputar menjadikan aku lebih bernyawa...
walau malam,
walau siang aku tetap begitu....
sebuah elemen yang agak pudar akan kewujudannya tapi hakikatnya aku hadir bersama bintang-bintang yang berkelipan itu...
tatkala orang asyik memandang akan bintang aku hilang dan tenggelam dalam kepekatan malam..
siangnya aku biru dari bumi....
malamnya aku hilang akan warna yang sejuk itu..
pada siapakah aku akan mengadu akan kesedihan di hati tatkala kukulunimbus menetup pandangan manusia pada aku?
tetap aku berpaksi berdiri walau mereka masih tidak menyedari akan kehadiranku....

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::