Wednesday, February 11, 2009

This is how life it is...~

selalunya kalau senang pasti kita x ingat akan tuhan. dia yang berikan kesenangan dan dia lah yang menjadikan ujian. adakah sebenarnya ujian yang kita tempuhi ini x diciptakan untuk kita krn kita x cukup kuat untuknya?

sesungguhnya Allah tidak akan menimpakan kepada sesuatu kaum, ujian melainkan mereka mampu untuk menggalasnya. dan begitu juga saya dgn ujian yang menimpa keluarga dan diri saya sendiri. saya tahu bahawa kasih Allah tak akan pernah hilang malah makin bertambah seiring dengan pertambahan umur...

dialah yang memberikan saya ruang untuk berfikir akan kebesarannya kerna dia tahu hanya dengan itu dapat membuat sy berfikir dan bermuhasabah akan kesilapan yang lalu. tapi imanku senipis kulit bawang yang hari ini aku ingat akan semua dosa-dosa dan esok lusa aku mengulangi akan kesilapan yang kelmarin.

mungkin belum cukup kuat bagiku untuk menahan segala godaan. mungkin ibadahku belum cukup sempurna sehinggakan kesilapan yang lalu amat mudah untuk aku ulangi kembali.sungguhpun aku berusaha kearah kebaikan, dugaan tetap datang menjengah hatiku.

hati ini masih lagi kotor dgn keduniaan hingga aku lupa akan akhirat yang menanti. hari pembalasan semakin dekat dan maut menapak mendekati, aku pula makin hilang dalam duniaku...

keredhaanmu-inteam

Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih

No comments:

Post a Comment

:: guruh berbunyi ::